Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark” af Hans Dorf Bogen “Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark” af Hans Dorf

Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark

af Hans Dorf

Forhandlere af bogen “Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark”

Boghandel Total
kr. 255,95 Vis
kr. 262,50 Vis
kr. 294,90 Vis
kr. 303,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2018, Udgave: 1

Aarhus Universitetsforlag / ISBN 9788771842661

Beskrivelse: Folkeskolen er en central institution i det danske samfund. Den har ansvaret for at forberede børn og unge til at deltage i livet efter skolen. Til fortsat uddannelse og demokratisk medborgerskab. Skolens udvikling er samtidig præget af diskussioner og kampe mellem forskellige politiske og pædagogiske interesser, der ønsker at fremme bestemte formål. I "Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark" analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer. Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.

Forhandlere af bogen “Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark”

Boghandel Total
kr. 105,60 Vis
kr. 106,95 Vis
kr. 159,95 Vis
kr. 159,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2018, Udgave: 1

Aarhus Universitetsforlag / ISBN 9788771844146

Beskrivelse: Folkeskolen er en central institution i det danske samfund. Den har ansvaret for at forberede børn og unge til at deltage i livet efter skolen. Til fortsat uddannelse og demokratisk medborgerskab. Skolens udvikling er samtidig præget af diskussioner og kampe mellem forskellige politiske og pædagogiske interesser, der ønsker at fremme bestemte formål. I "Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark" analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer. Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.