Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2016. 19. årgang. Tema: Ledelse der giver mening” af Lotte Bøgh Andersen;Anne Bøllingtoft;Ann-Louise Holten;Christian Bøtcher Jacobsen;Niels Westergaard-Nielsen;Charlotte Larsen;Steen Hildebrandt;Lasse Reichstein

Forhandlere af bogen “Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2016. 19. årgang. Tema: Ledelse der giver mening”

Boghandel Total
kr. 135,95 Vis
kr. 137,50 Vis
kr. 179,90 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2016

Dafolo A/S / ISBN 9788771604160

Beskrivelse: Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Bidrager lederudvikling til bedre resultater i skoler og andre offentlige organisationer? Af Lotte Bøgh Andersen, Anne Bøllingtoft, Ann-Louise Holten, Christian Bøtcher Jacobsen og Niels Westergaard-Nielsen I denne artikel fremlægges resultater fra både amerikanske og danske undersøgelser af, hvorvidt lederudvikling bidrager til bedre resultater i skolen. Ved at sætte fokus på, hvilke typer lederudvikling – og dermed ledelsesadfærd – der har de mest positive effekter, giver artiklen endvidere input til, hvordan skolelederne bedst muligt sætter sig selv i stand til at håndtere de udfordringer, de står overfor. Kaldet der ikke kunne høres Af Charlotte Larsen og Steen Hildebrandt Med afsæt i bogen 'Lær af de gyldne øjeblikke' (2015) beskriver denne artikel, hvordan man som organisation kan få meningen tilbage. Ud fra den såkaldte MeningsMetode præsenterer artiklen konkrete redskaber til, hvordan den samlede medarbejderstab, med lederen i spidsen, kan genfinde og genskabe kaldet og meningen med deres arbejde. Opløftende ledelse i en dansk kontekst Af Lasse Reichstein Tidligere i år udkom Andy Hargreaves, Alan Boyle og Alma Harris’ Uplifting leadership på dansk, og denne artikel er det danske forord til oversættelsen. I artiklen præsenteres forfatternes forståelse af begrebet ”opløftende ledelse”, og de seks faktorer der kendetegner virksomheder og skolesystemer, der mod alle odds hæver deres præstationsniveau. Desuden indskriver artiklen bogen i en højaktuel dansk kontekst.