Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen” af Per Fibæk Laursen;Morten Kirk Jensen;Kristine Vita Fooken Jensen;Karsten Poulsen;Jais Brændgaard Heilesen;Jane Vejen Boniface;Christina Hoe Larsen;Mette Vad Hansen;Poul Rask Nielsen

Forhandlere af bogen “Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen”

Boghandel Total
kr. 135,95 Vis
kr. 137,50 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2013

Dafolo A/S / ISBN 9788771603163

Beskrivelse: Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Skoleledere og lærere styrer skoleudvikling Af Per Fibæk Laursen Som svar på spørgsmål om, hvordan skolen faktisk udvikler sig, præsenterer Per Fibæk i denne artikel begrebet ”dynamisk konservatisme”. En af de centrale pointer er her, at udvikling sker, men det går langsomt. Og den må trækkes af skoleledere og lærere, hvis den skal blive succesfuld. Skoleudvikling i arbejdet med en reform Af Morten Kirk Jensen Når en ny reform skal implementeres, er der mange overvejelser, man må gøre sig på kommunalt niveau. I denne artikel præsenterer skolechefen i Kolding Kommune, hvilke fokuspunkter de arbejder med for at sikre en styrket ledelse, der involverer medarbejderne i forandringerne. Folkeskolereform i Hjørring Kommune Af Kristine Vita Fooken Jensen, Karsten Poulsen og Jais Brændgaard Heilesen Hjørring Kommune blev landskendt for at ville nedlægge SFO’er som et led i implementeringen af folkeskolereformen. Men det er langt fra hele historien. I denne artikel præsenteres seks billeder på, hvordan fremtidens skole kan se ud i Hjørring – og flere spændende bud på, hvordan visionerne kan realiseres. Pædagoger skal sikre fokus på børnenes fællesskaber og sociale relationer Af Jane Vejen Boniface I Silkeborg Kommune arbejder de konkret med at definere pædagogernes rolle i den kommende ændrede skoledag. Og det er ikke småting, som pædagogerne kan byde ind med i understøttelsen af elevernes læring og trivsel. Det fleksible læringsrum Af Christina Hoe Larsen, Mette Vad Hansen og Poul Rask Nielsen Artiklen præsenterer erfaringer fra et udviklingsprojekt på Fjerritslev Skole, der havde til formål at styrke samarbejdet mellem lærere og pædagoger i en udvidet skoledag i indskolingen. Således tog de hul på flere af de forandringer, som mange skoler kan se frem til i implementeringen af folkeskolereformen.