Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Musik i tv-reklamer - teori og analyse” af Nicolai Jørgensgaard Graakjær

Musik i tv-reklamer - teori og analyse

af Nicolai Jørgensgaard Graakjær

Forhandlere af bogen “Musik i tv-reklamer - teori og analyse”

Boghandel Total
kr. 208,95 Vis
kr. 209,80 Vis
kr. 229,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2011

Samfundslitteratur / ISBN 9788759325292

Beskrivelse: Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge. Denne bog er en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv. Bogen præsenterer en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge). Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved mellemlange og lange videregående uddannelser, hvor musik og medieret kommunikation er på dagsordenen, men kan også læses af undervisere på højskoler og i gymnasieskolen, hvor bogens temaer og cases kan inspirere til fx AT-forløb.