Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer ” af Micki Sonne Kaa Sunesen;Lene Tortzen Bager;Helle Meibom Færgemann;Rikke Møller Johannesen;Sarah Robinson;Julie Skaar;Rune Overvad Skibelund Schou

Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer

af Micki Sonne Kaa Sunesen; Lene Tortzen Bager; Helle Meibom Færgemann; Rikke Møller Johannesen; Sarah Robinson; Julie Skaar; Rune Overvad Skibelund Schou

Forhandlere af bogen “Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer ”

Boghandel Total
kr. 135,95 Vis
kr. 138,90 Vis
kr. 154,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2017

Dafolo A/S / ISBN 9788771606416

Beskrivelse: Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Lederens betydning for professionelles læringsudbytte Af Micki Sonne Kaa Sunesen I denne artikel argumenteres der for, at ledelsesdimensionen i kompetenceudviklingsforløb har væsentlig betydning for, hvilket læringsudbytte de professionelle får med sig. Artiklen kommer med fire bud på relevante lederfærdigheder, den moderne leder skal besidde, når han/ hun skal lede kompetenceudviklingsforløb. 3 i en: Læring, ledelse og organisationsudvikling Af Lene Tortzen Bager, Helle Meibom Færgemann, Rikke Møller Johannesen, Sarah Robinson, Julie Skaar og Rune Overvad Skibelund Schou Med udgangspunkt i efteruddannelsen E3U som et bud på læreres kvalificering til fremtiden beskriver denne artikel, hvordan ledelsesopgaverne vil forandre sig for at understøtte læring for fremtiden. Artiklen viser, hvordan arbejdet med læreres entreprenørielle kompetencer kan være en bottom-up strategi i forhold til udvikling af læring, ledelse og organisation som helhed. Hjørring Kommune: Fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber Af Peter Larsen og Michael Ahrentz Artiklen omhandler Hjørring Kommunes arbejde med fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber og beskriver, hvordan kommunen har arbejdet med at udvikle dette fælles sprog med et blik på de professionelles kerneydelse – læringsledelse. Der gives et perspektiv på, hvordan læringsledelse kan varetages i professionelle læringsfællesskaber, og hvordan man kan bedrive fair læringsledelse. Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation Af Charlotte Agerby Schulz og Elisa Nadire Caeli Hvordan kan man undervise i digital fabrikation som en eksplorativ og åben proces i en læringsmålsorienteret skole? I denne artikel diskuteres det, hvordan undervisning i kreativ problemløsning og teknologisk mestring kan understøttes af refleksion med progression og dybdelæring. Udgangspunktet er FabLab Schools og nogle af de udfordringer, der opstår, når FabLab-forløb skal integreres i den aktuelle skolekontekst.