Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Ledelse af kreativitet og innovation ” af Lene Tanggaard;Jeanette  Svanholm;Astrid  Kilt-Lindblad;Lene Hvilsom  Larsen;Lene Tortzen  Bager;Mette  Møller

Forhandlere af bogen “Ledelse af kreativitet og innovation ”

Boghandel Total
kr. 137,50 Vis
kr. 145,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2017

Dafolo A/S / ISBN 9788771607314

Beskrivelse: Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Ledelse af kreativitet i skolen Af Lene Tanggaard I denne artikel undersøges det, hvordan skolens ledelse kan understøtte, at elever og medarbejdere arbejder kreativt ind i fagene. Det fordrer en ledelse, der er opmærksom på vigtigheden af at skabe gunstige betingelser for aktiviteter i skolen og har fokus på fire kerneelementer, som gennemgås i artiklen. Ledelse af digtal udvikling i pædagogisk praksis Af Jeanette Svanholm og Astrid Kilt-Lindblad Artiklen identificerer fem pejlemærker, man som leder kan læne sig op ad i enten en implementerings- eller støtte- og udviklingsproces af allerede eksisterende brug af digitale midler. Artiklen argumenterer for, at hvis den digitale udvikling skal blive meningsgivende for medarbejderne, er det vigtigt at basere den på den gældende virkelighed og ikke følge et bestem koncept. Udvikling af et eksperimenterende og problemløsende fællesskab Af Lene Hvilsom Larsen Denne artikel beskriver Mellervangskolens arbejde med at udvikle en innovativ organisation med et kreativt klima og en innovattiv praksis i alle fag. Det har man bl.a. gjort ved at arbejde i procesorienterede innovative team og ved at opbygge en kreativ proces omkring fire faser: problemudforskning, idégenerering, udvikling og implementering. Kunst som resonansrum for lederes kreativitet Af Lene Tortzen Bager og Mette Møller Denne artikel præsenterer et alternativt kompetenceforløb, hvor der åbnes for lederens kreative udvikling gennem en faciliteret dialog med kunstværker. Artiklen beskriver de første testforløb og giver indblik i, hvordan ledere oplever at kunne reflektere over deres hverdag fra et uventet perspektiv, og hvordan dette kan bruges i hverdagen.