Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her

Forhandlere af bogen “Læring i daginstitutioner”

Boghandel Total
kr. 275,00 Vis
kr. 289,95 Vis
kr. 300,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2014

Dafolo A/S / ISBN 9788771602043

Beskrivelse: Læring er et fænomen, som i stadig stigende grad forbindes med daginstitutionsområdet. Mange anser OECD's PISA-undersøgelser som startskuddet, og siden er læreplanerne kommet til. Derudover har også fænomener som Ny Nordisk Skole, heldagsskolen og diverse samtænkninger skubbet bag på tendensen til at bringe dagtilbuddene i tættere kontakt med skolen. Og på pædagoguddannelsesområdet er begrebet læring også for alvor kommet på banen. Eksempelvis er læring indskrevet i den nye uddannelsesreform i en grad, som ikke tidligere er set. Ideen med denne bog er at forsøge at gribe denne dagsorden ved at opstille en række diskussioner af, hvorvidt man kunne foretage en pædagogisk erobring af læringsbegrebet, så det optræder på sin egen måde - og i sin egen ret - i den daginstitutionelle kontekst. Bogens kapitler er delt ind i fire overordnede temaer: - Det generelle forhold mellem læring og pædagogik - Læringens forbindelse til hverdagslivet - Læringens forbindelse til dokumentation - Relationen mellem leg og læring Læring er tilsyneladende kommet for at blive. Men hvad betyder det for pædagogerne? Og for børnene for den sags skyld? Hvilken strategi er den mest hensigtsmæssige? Skal daginstitutionerne overtage skolens læringsbegreb? Eller skal man sætte sig til modværge og i stedet nægte at invitere læringen inden for i børnehaven? Bogen giver ingen konkrete svar, men vækker til eftertanke med en række kapitler, der sætter fokus på læringens dilemmaer, udfordringer og paradokser.

Forhandlere af bogen “Læring i daginstitutioner”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 344,95
Fragt 1: kr. 0,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 1-2 dage
kr. 0,00 kr. 0,00 1-2 dage kr. 344,95 Vis
Pris:kr. 344,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 1-2 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 1-2 dage
kr. 320,00
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: -
Levering: +10 dage
kr. 39,95 - +10 dage kr. 359,95 Vis
Pris:kr. 320,00 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: +10 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: -
Levering: +10 dage
kr. 336,80
Fragt 1: kr. 25,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 25,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 361,80 Vis
Pris:kr. 336,80 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 25,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 346,00
Fragt 1: kr. 19,00
Fragt 2: kr. 36,88
Levering: 3-5 dage
kr. 19,00 kr. 36,88 3-5 dage kr. 365,00 Vis
Pris:kr. 346,00 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 19,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 36,88
Levering: 3-5 dage
kr. 343,95
Fragt 1: kr. 29,95
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 29,95 kr. 0,00 3-5 dage kr. 373,90 Vis
Pris:kr. 343,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 29,95
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage

Bogtype: Paperback, Udgivelsesår: 2014, Udgave: 1

Dafolo / ISBN 9788772819556

Beskrivelse:

Læring i daginstitutioner - et erobringsforsøg

Læring er et fænomen, som i stadig stigende grad forbindes med daginstitutionsområdet. Mange anser OECD's PISA-undersøgelser som startskuddet, og siden er læreplanerne kommet til. Derudover har også fænomener som Ny Nordisk Skole, heldagsskolen og diverse samtænkninger skubbet bag på tendensen til at bringe dagtilbuddene i tættere kontakt med skolen. Og på pædagoguddannelsesområdet er begrebet læring også for alvor kommet på banen. Eksempelvis er læring indskrevet i den nye uddannelsesreform i en grad, som ikke tidligere er set.

Ideen med denne bog er at forsøge at gribe denne dagsorden ved at opstille en række diskussioner af, hvorvidt man kunne foretage en pædagogisk erobring af læringsbegrebet, så det optræder på sin egen måde - og i sin egen ret - i den daginstitutionelle kontekst.

Bogens kapitler er delt ind i fire overordnede temaer:

Det generelle forhold mellem læring og pædagogik
Læringens forbindelse til hverdagslivet
Læringens forbindelse til dokumentation
Relationen mellem leg og læring
Læring er tilsyneladende kommet for at blive. Men hvad betyder det for pædagogerne? Og for børnene for den sags skyld? Hvilken strategi er den mest hensigtsmæssige? Skal daginstitutionerne overtage skolens læringsbegreb? Eller skal man sætte sig til modværge og i stedet nægte at invitere læringen inden for i børnehaven? Bogen giver ingen konkrete svar, men vækker til eftertanke med en række kapitler, der sætter fokus på læringens dilemmaer, udfordringer og paradokser.