Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Gymnasieungdommens politiske dannelse” af Jens Bruun;Peter Allerup;Jens Johansen Bogen “Gymnasieungdommens politiske dannelse” af Jens Bruun;Peter Allerup;Jens Johansen

Gymnasieungdommens politiske dannelse

af Jens Bruun; Peter Allerup; Jens Johansen

Forhandlere af bogen “Gymnasieungdommens politiske dannelse”

Boghandel Total
kr. 88,40 Vis
kr. 94,95 Vis
kr. 81,25 Vis
kr. 419,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2003, Udgave: 1

Aarhus Universitetsforlag / ISBN 9788771245844

Beskrivelse: Hvordan forbereder unge sig til deres liv som borgere i et demokratisk samfund?Med Gymnasieungdommens politiske dannelse foreligger Danmarks Pædagogiske Universitets tredje og sidste bogudgivelse om Danmarks deltagelse i det internationale forskningsprogram "Civic Education Study", der er iværksat af The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Civic Education Study består af forskellige undersøgelser, der har til formål at undersøge, hvordan unge forberedes til deres liv som borgere i demokratiske samfund. Denne del af Civic Education Study er en international spørgeskemaundersøgelse, der omfatter svar fra ca. 50.000 unge i 17-19 års alderen fra 16 lande. For Danmarks vedkommende er der tale om en repræsentativ stikprøve af ca. 2800 elever fra de danske gymnasieskoler: det almene gymnasium, hf, hhx og htx. I Gymnasieungdommens politiske dannelse præsenteres og fortolkes resultater vedrørende en række aspekter af gymnasieungdommens kundskaber, færdigheder, holdninger, deltagelsesformer og interesse angående demokrati og politik, idet der både omtales internationale og nationale resultater.Bogen ligger i forlængelse af Danmarks Pædagogiske Universitets to første udgivelser vedrørende Civic Education Study, nemlig Jens Bruun (2001): Politisk dannelse - unges synspunkter på demokratiske værdier i skole og samfund, der sammenligner danske elever fra 8. klasse med tilsvarende elever fra 27 andre lande, og Jens Bruun, Jens Johansen og Peter Allerup (2002): Rum for politisk dannelse, der fokuserer på læreres og skolelederes opfattelse af politisk dannelse i grundskolen med fokus på undervisningens rammer, indhold, formål og former.

Forhandlere af bogen “Gymnasieungdommens politiske dannelse”

Boghandel Total
kr. 88,40 Vis
kr. 429,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2003

Aarhus Universitetsforlag / ISBN 9788776841461

Beskrivelse: Hvordan forbereder unge sig til deres liv som borgere i et demokratisk samfund?Med Gymnasieungdommens politiske dannelse foreligger Danmarks Pædagogiske Universitets tredje og sidste bogudgivelse om Danmarks deltagelse i det internationale forskningsprogram "Civic Education Study", der er iværksat af The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Civic Education Study består af forskellige undersøgelser, der har til formål at undersøge, hvordan unge forberedes til deres liv som borgere i demokratiske samfund. Denne del af Civic Education Study er en international spørgeskemaundersøgelse, der omfatter svar fra ca. 50.000 unge i 17-19 års alderen fra 16 lande. For Danmarks vedkommende er der tale om en repræsentativ stikprøve af ca. 2800 elever fra de danske gymnasieskoler: det almene gymnasium, hf, hhx og htx. I Gymnasieungdommens politiske dannelse præsenteres og fortolkes resultater vedrørende en række aspekter af gymnasieungdommens kundskaber, færdigheder, holdninger, deltagelsesformer og interesse angående demokrati og politik, idet der både omtales internationale og nationale resultater.Bogen ligger i forlængelse af Danmarks Pædagogiske Universitets to første udgivelser vedrørende Civic Education Study, nemlig Jens Bruun (2001): Politisk dannelse - unges synspunkter på demokratiske værdier i skole og samfund, der sammenligner danske elever fra 8. klasse med tilsvarende elever fra 27 andre lande, og Jens Bruun, Jens Johansen og Peter Allerup (2002): Rum for politisk dannelse, der fokuserer på læreres og skolelederes opfattelse af politisk dannelse i grundskolen med fokus på undervisningens rammer, indhold, formål og former.