Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Folkeskolen – efter læringsmålstyringen” af Keld Skovmand;

Folkeskolen – efter læringsmålstyringen

af Keld Skovmand

Forhandlere af bogen “Folkeskolen – efter læringsmålstyringen”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 215,95
Fragt 1: kr. 25,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 25,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 240,95 Vis
Pris:kr. 215,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 25,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 217,50
Fragt 1: kr. 25,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 25,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 242,50 Vis
Pris:kr. 217,50 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 25,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 224,95
Fragt 1: kr. 29,95
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 1-2 dage
kr. 29,95 kr. 0,00 1-2 dage kr. 254,90 Vis
Pris:kr. 224,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 29,95
Levering: 1-2 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 1-2 dage
kr. 224,00
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: -
Levering: 6-10 dage
kr. 39,95 - 6-10 dage kr. 263,95 Vis
Pris:kr. 224,00 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: 6-10 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: -
Levering: 6-10 dage

Bogtype: Ukendt bogtype, Udgivelsesår: 2019, Udgave: 1

Gyldendal / ISBN 9788741274751

Beskrivelse: Folkeskolen er med reformen af Fælles Mål i 2014 og læringsmålstyringen angiveligt blevet tilpasset internationale tendenser inden for både skoleudvikling og uddannelsesforskning. Lærerne er i et vist omfang blevet efterladt umyndiggjorte, da de har skullet underordne sig tilpasningen. Det har været særligt markant i forhold til ”læringsmålstyret undervisning”, der blev belagt med evidens i form af tomme formler: ”Fordi det virker”. Keld Skovmand viser i denne bog, hvordan tilpasningens logik har vist sig at være falsk, idet både international forskning og erfaringer fra udlandet misrepræsenteres af danske uddannelsesforskere og politikere. Bogen udreder det, som er blevet lagt til grund for reformen af Fælles Mål, men som nu også er ved at blive justeret. Begrebet ”læringsmålstyret undervisning” er blevet fjernet fra alle officielle dokumenter, og de mange færdigheds- og vidensmål er blevet gjort frivillige ved en lovændring i slutningen af 2018, hvilket har givet lærerne noget myndighed og frihed tilbage. Folkeskolen efter læringsmålstyringen hhv. kritiserer beslutningsgrundlaget og giver bud på, hvad lærerne nu kan gøre med deres genvundne frihed.