Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)” af Vibeke Christensen (red.);Jens Jørgen Hansen;Søren Pjengaard;Mette Maria Rydén;Nadia Rathje;Stig Toke Gissel;Mette Bak Bjerregaard;Johannes Fibiger;Grethe Dolmer;Sofia Esmann.;

Forhandlere af bogen “Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 364,95
Fragt 1: kr. 0,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 0,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 364,95 Vis
Pris:kr. 364,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 352,60
Fragt 1: kr. 30,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 30,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 382,60 Vis
Pris:kr. 352,60 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 30,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 342,95
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 39,95 kr. 0,00 3-5 dage kr. 382,90 Vis
Pris:kr. 342,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 436,00
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: -
Levering: +10 dage
kr. 39,95 - +10 dage kr. 475,95 Vis
Pris:kr. 436,00 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: +10 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: -
Levering: +10 dage

Bogtype: Paperback, Udgivelsesår: 2014, Udgave: 1

Dafolo / ISBN 9788771600117

Beskrivelse:

Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)

Feedback fylder meget i den danske skolediskurs i disse år. Det skyldes ikke mindst den newzealandske uddannelsesforsker, professor John Hattie, der med sin forskning viser, at feedback har stor og positiv effekt på elevers læring. Med afsæt i Hatties omfattende internationale undersøgelser af feedbackbegrebet præsenterer og diskuterer bogens forfattere forskellige måder at forstå og praktisere feedback i danskfaget på.

I bogens første del præsenteres Hatties feedbackmodel med refleksioner over mulighederne for anvendelse af modellen i en dansk skolekultur. Modellen bliver kritisk belyst gennem forskellige klassiske læringsteorier og sættes konstruktivt i relation til nyere opfattelser af faget dansk.

I bogens anden del gives der en række konkrete bud på, hvordan der kan arbejdes bevidst med feedback i danskundervisningen i folkeskolen. Kapitlerne fører også frem til udviklinger af Hatties feedbackmodel til anvendelse i danske skoler og i dansk læreruddannelse. Samlet set dækker emnerne i kapitlerne store og væsentlige områder af danskfagets indhold, og praksiseksemplerne hentes fra både indskoling, mellemtrin og udskoling.

Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen, udviklings- og læringskonsulenter, skoleledere og andre med interesse for feedback i danskfaget.

Til bogen hører en hjemmeside, hvor der findes supplerende materiale til nogle af kapitlerne. Se www.dafolo.dk/undervisning.Bogen er redigeret af Vibeke Christensen, der er ph.d.-stipendiat og lektor i dansk på Læreruddannelsen i Aalborg, University College Nordjylland. Hun er uddannet folkeskolelærer og cand.pæd. i dansk. Forud for sin nuværende ansættelse på læreruddannelsen har hun arbejdet i en årrække som folkeskolelærer – hovedsageligt med danskundervisning i udskolingen. Bogens kapitler er skrevet af: Mette Bak Bjerregaard, Vibeke Christensen, Grete Dolmer, Sofia Esmann, Johannes Fibiger, Stig Toke Gissel, Jens Jørgen Hansen, Søren Pjengaard, Nadia Raphael Rathje og Mette-Maria Rydén.