Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Elevers engagement i undervisningen” af Hilde Ulvseth;Christina Jørgensen;Susan Tetler; Bogen “Elevers engagement i undervisningen” af Hilde Ulvseth;Christina Jørgensen;Susan Tetler

Elevers engagement i undervisningen

af Hilde Ulvseth; Christina Jørgensen; Susan Tetler

Forhandlere af bogen “Elevers engagement i undervisningen”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 276,30
Fragt 1: kr. 30,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 30,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 306,30 Vis
Pris:kr. 276,30 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 30,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 294,95
Fragt 1: kr. 29,95
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 29,95 kr. 0,00 3-5 dage kr. 324,90 Vis
Pris:kr. 294,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 29,95
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 302,95
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 39,95 kr. 0,00 3-5 dage kr. 342,90 Vis
Pris:kr. 302,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 344,00
Fragt 1: kr. 39,95
Fragt 2: -
Levering: +10 dage
kr. 39,95 - +10 dage kr. 383,95 Vis
Pris:kr. 344,00 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 39,95
Levering: +10 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: -
Levering: +10 dage

Bogtype: Paperback, Udgivelsesår: 2017, Udgave: 1

Dafolo / ISBN 9788771604269

Beskrivelse:

Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis.

 Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement.

Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel.

Forhandlere af bogen “Elevers engagement i undervisningen”

Boghandel Total
kr. 229,95 Vis
kr. 233,30 Vis
kr. 249,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2018, Udgave: 0517

Dafolo A/S / ISBN 9788771606713

Beskrivelse: Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis. Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement. Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel. Bogen henvender sig til studerende og undervisere, som søger metoder til at arbejde med at udvikle inkluderende praksis samt andre, der er optaget af arbejdet med deltagerperspektivet, elevers engagement og deltagelse. Bogen inspirerer til professionelle refleksioner, diskussioner og handling både i normalområdet og i arbejdet med udsatte børn og unge. Hilde Ulvseth er cand.pæd. i pædagogisk sociologi og ph.d.-studerende ved DPU og UCC. Christina Jørgensen er cand. phil. i pædagogik og lektor ved læreruddannelsen UCC samt tilknyttet forskningsprogrammet Diversitet og social innovation. Susan Tetler er ph.d., professor MSO i inkluderende specialpædagogik samt leder af forskningsprogrammet Social- og specialpædagogik i inkluderende perspektiv ved DPU.