Vil du annoncere på Bogpriser.dk, skriv til os her
Bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud” af Torben Næsby; Bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud” af Torben Næsby; Bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud” af Torben Næsby Bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud” af Torben Næsby Bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud” af Torben Næsby

Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud

af Torben Næsby

Forhandlere af bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 93,99
Fragt 1: kr. 0,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: +10 dage
kr. 0,00 kr. 0,00 +10 dage kr. 93,99 Vis
Pris:kr. 93,99 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: +10 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: +10 dage

Bogtype: Paperback, Udgivelsesår: 2015, Udgave: 1

Books on Demand / ISBN 9788771701333

Beskrivelse: Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud. En hvidbog.

Viden fra forskningen skal gøres tilgængelige og anvendelige for alle, der træffer beslutningerne om dagtilbud, uanset om du er lovgiver, kommunalbestyrelsesmedlem, embedsmand, institutionsleder eller pædagog i et dagtilbud.
Meget taler for, at der er et behov for at indsamle og vurdere kvaliteten af det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Det kan ske gennem forskningsbaserede og afprøvede vurderingsredskaber og metoder, som på sigt sætter det pædagogiske personale i stand til på egen hånd at dokumentere og vurdere kvaliteten i det pædagogiske tilbud.
Samtidig skal redskaberne og metoderne tilvejebringe viden, der gør beslutningstagere på de forskellige politiske og administrative niveauer i stand til at træffe beslutninger på et kvalificeret grundlag.
Pædagogisk kvalitet skal vurderes af fagets professionelle – og af forskningen – og formidles i en sådan form, at det kan kvalificere politiske beslutninger inden for området.
Når pædagogisk kvalitet ikke er endegyldig, og når der ikke findes endegyldige mål for kvalitet i dagtilbuddene, kan det føre til at vi accepterer en meget stor spredning og store forskelle i kvalitet på alle niveauer. Det taler for, at der bør være en række nationale standarder, som siger noget om, hvad betingelserne for god kvalitet er.
På nuværende tidspunkt er der megen forskning, der viser, at normeringer, antal af uddannede pædagoger, pædagogernes faglige viden, systematik i arbejdet og deres tilgang til børnene, er vigtige forudsætninger for høj kvalitet. Men der er også forskning, der viser at disse betingelser endnu ikke er til stede overalt – der er med andre ord stadig meget at tage fat på, før vi er i mål.

Denne hvidbog er et bidrag til dette arbejde.

Forhandlere af bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud”

Boghandel Pris Fragt Fragt 1 Fragt 2 Levering Total
kr. 169,95
Fragt 1: kr. 0,00
Fragt 2: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
kr. 0,00 kr. 0,00 3-5 dage kr. 169,95 Vis
Pris:kr. 169,95 Fragt 1 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage
Fragt 2 (i)

Fragt: kr. 0,00
Levering: 3-5 dage

Bogtype: Paperback, Udgivelsesår: 2015, Udgave: 1

Books on Demand / ISBN 9788771704570

Beskrivelse: Viden fra forskningen skal gøres tilgængelig og anvendelig for alle, der træffer beslutningerne om dagtilbud, uanset om du er lovgiver, kommunalbestyrelsesmedlem, embedsmand, institutionsleder eller pædagog i et dagtilbud.

Meget taler for, at der er et behov for at indsamle og vurdere kvaliteten af det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Det kan ske gennem forskningsbaserede og afprøvede vurderingsredskaber og metoder som på sigt sætter det pædagogiske personale i stand til på egen hånd at dokumentere og vurdere kvaliteten i det pædagogiske tilbud - og gør beslutningstagere på de forskellige politiske og administrative niveauer i stand til at træffe beslutninger på et kvalificeret grundlag.

På nuværende tidspunkt er der megen forskning, der viser, at normeringer, antal af uddannede pædagoger, pædagogernes faglige viden, systematik i arbejdet og deres tilgang til børnene, er vigtige forudsætninger for høj kvalitet. Men der er også forskning, der viser at disse betingelser endnu ikke er til stede overalt – der er med andre ord stadig meget at tage fat på, før vi er i mål.

Denne hvidbog er 2. reviderede udgave og endnu et bidrag til dette arbejde.

Forhandlere af bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud”

Boghandel Total
kr. 46,20 Vis
kr. 49,95 Vis
kr. 49,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2015

Books on Demand / ISBN 9788771707151

Beskrivelse: Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud. En hvidbog. Viden fra forskningen skal gøres tilgængelige og anvendelige for alle, der træffer beslutningerne om dagtilbud, uanset om du er lovgiver, kommunalbestyrelsesmedlem, embedsmand, institutionsleder eller pædagog i et dagtilbud. Meget taler for, at der er et behov for at indsamle og vurdere kvaliteten af det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Det kan ske gennem forskningsbaserede og afprøvede vurderingsredskaber og metoder, som på sigt sætter det pædagogiske personale i stand til på egen hånd at dokumentere og vurdere kvaliteten i det pædagogiske tilbud. Samtidig skal redskaberne og metoderne tilvejebringe viden, der gør beslutningstagere på de forskellige politiske og administrative niveauer i stand til at træffe beslutninger på et kvalificeret grundlag. Pædagogisk kvalitet skal vurderes af fagets professionelle – og af forskningen – og formidles i en sådan form, at det kan kvalificere politiske beslutninger inden for området. Når pædagogisk kvalitet ikke er endegyldig, og når der ikke findes endegyldige mål for kvalitet i dagtilbuddene, kan det føre til at vi accepterer en meget stor spredning og store forskelle i kvalitet på alle niveauer. Det taler for, at der bør være en række nationale standarder, som siger noget om, hvad betingelserne for god kvalitet er. På nuværende tidspunkt er der megen forskning, der viser, at normeringer, antal af uddannede pædagoger, pædagogernes faglige viden, systematik i arbejdet og deres tilgang til børnene, er vigtige forudsætninger for høj kvalitet. Men der er også forskning, der viser at disse betingelser endnu ikke er til stede overalt – der er med andre ord stadig meget at tage fat på, før vi er i mål. Denne hvidbog er et bidrag til dette arbejde.

Forhandlere af bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud”

Boghandel Total
kr. 35,00 Vis
kr. 39,95 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2015

Books on Demand / ISBN 9788771708936

Beskrivelse: Viden fra forskningen skal gøres tilgængelig og anvendelig for alle, der træffer beslutningerne om dagtilbud, uanset om du er lovgiver, kommunalbestyrelsesmedlem, embedsmand, institutionsleder eller pædagog i et dagtilbud. Meget taler for, at der er et behov for at indsamle og vurdere kvaliteten af det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Det kan ske gennem forskningsbaserede og afprøvede vurderingsredskaber og metoder som på sigt sætter det pædagogiske personale i stand til på egen hånd at dokumentere og vurdere kvaliteten i det pædagogiske tilbud - og gør beslutningstagere på de forskellige politiske og administrative niveauer i stand til at træffe beslutninger på et kvalificeret grundlag. På nuværende tidspunkt er der megen forskning, der viser, at normeringer, antal af uddannede pædagoger, pædagogernes faglige viden, systematik i arbejdet og deres tilgang til børnene, er vigtige forudsætninger for høj kvalitet. Men der er også forskning, der viser at disse betingelser endnu ikke er til stede overalt – der er med andre ord stadig meget at tage fat på, før vi er i mål. Denne hvidbog er 2. reviderede udgave og endnu et bidrag til dette arbejde.

Forhandlere af bogen “Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud”

Boghandel Total
kr. 49,50 Vis
kr. 54,95 Vis
kr. 55,95 Vis
kr. 54,00 Vis

Bogtype: E-bog, Udgivelsesår: 2017

Books on Demand / ISBN 9788771889000

Beskrivelse: Børnene er det råstof, Danmarks fremtid skabes af. Derfor er det helt afgørende, at vi som samfund hele tiden gør os klogere på, hvordan vi giver alle vores børn den bedst mulige trivsel, tryghed, læring og udvikling. Det er et rigtig stærkt afsæt for at forske i, hvordan vi som samfund skaber den bedste kvalitet for alle vores børn i deres dagtilbud. Samtidig giver det os en særlig forpligtelse til, at vi som samfund bruger den viden, forskningen stiller til vores rådighed, når vi træffer de afgørende beslutninger om, hvordan dagtilbuddenes indhold og rammer skal være. Bogen her er en revideret og udvidet udgave af "Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud 2", der udkom sidste år. Der er nye kapitler om sociale relationer i og omkring skolestart, overgange mellem dagtilbud, skole og SFO, tidlig indsats og sundhed og sundhedsfremme. Endelig er der et nyt metodeafsnit med præsentation af konceptuel ramme og et nyt dialogværktøj, KVALid.